Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

3 maart 2016

Bloggerslunch met Janneke Philippi

Janneke Philippi kende ik tot hiertoe enkel door haar bijdragen aan Delicious. Dit is een ideale manier om een stijl van een kok te leren kennen. Zo weet je of die je aanspreekt of niet.
Tot hiertoe had ik echter nog geen kookboek van haar. Shame on me...! Ik heb ze al wel vaak ingekeken in de boekenwinkel. Maar ja... mijn kookboeken assortiment is al zo groot. Binnenkort moet ik daar maar eens wat in gaan snoeien zodat er enkele kunnen bijkomen, zoals die van Janneke Philippi.


Vorige week zaterdag hadden een geweldige lunch bij le Pain Quotidien in Antwerpen en hadden we een leuke babbel met Janne en haar man Serge, die verantwoordelijk is voor de foto's.

Haar stijl is er een van niet te veel poespas, maar altijd met een twist.
Dat is bij mij eigenlijk net zo. In het weekend mag het eventueel net ietsje meer zijn, maar het voornaamste is dat het lekker is en dat je ervan geniet.
De inspiratie haalt Janneke overal vandaan.  
Nu ga ik mijn inspiratie eens uit haar boek halen! Pasta is bij mij ook nog steeds favoriet, en ik maak het ook graag helemaal zelf. Risotto maak ik ook regelmatig, maar gnocchi is bij mij nog wat onbekend. Daar gaan we nu uiteraard verandering in brengen.

Dit weekend staat er zeker een recept van haar op het menu. Het is een boek waar ik elk gerecht uit zou willen maken, en dat gebeurd zelden.

Welke recept het zal worden? Dat zal je zeker nog lezen binnen enkele weken.

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...