Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

27 februari 2014

Gevulde koekjes met chocolade

Koekjesvormen: Een hele collectie heb ik er al van... maar deze vormpjes kon ik niet laten liggen. Met 4 zitten ze in een doosje voor nog geen 2 euro. Gezien bij Action.
Ik heb ze dit keer gevuld met een chocoladevulling. En ze vielen bij iedereen in de smaak. De koekjes worden er ook niet wak van.  Dus je kan ze zeker een paar dagen vooraf maken. Ze blijven echt goed.
Ik heb gewoon mijn basis recept genomen als altijd: ik vind dat dit deeg eenvoudig en lekker is, en de koekjes blijven ook hun vorm behouden: wel belangrijk, zodat je de tekst ook nog kan lezen na het bakken.
De vulling, wel dat is eigenlijk het recept van Dulce Fresa voor chocoladesticks om chocolademelk mee te maken.... Dus je heb 2 vliegen in 1 klap. Koekjes en chocolademelk.



Wat heb je nodig?
 175 gr boter
250 gr zeer fijne kristalsuiker
375 gram bloem
1 ei
1 eidooier


Voor de vulling
1 blik 395 gram gezoete gecondenseerde melk
120 ml slagroom
570 gram pure chocolade 



Wat moet je doen?

Meng de boter met de suiker tot een gladde massa.
Voeg de gezeefde bloem, ei, eidooier toe en meng
(een keukenrobot is hiervoor geweldig)
Kneed tot een gladde bol, laat verpakt in folie in de koelkast opstijven.
Verwarm de oven voor op 175° C.
Rol het deeg uit tot 4 mm dikte en steek de vormpjes uit.
Bak 10-12 minuten en laat op een rooster afkoelen.


De vulling

Breng de slagroom en gecondenceerde melk aan de kook, laat deze nog een paar seconden koken.
Haal de pan van het vuur af.
Voeg de chocolade stukjes aan toe. Laat een paar minuten rusten.
Zet het pannetje terug van het vuur, roer de chocolade door de slagroom en gecondenseerde melk tot het glazig wordt.

Laat de vulling afkoelen.
Smeer een beetje vulling op een koekje, en druk een tweede ertegenaan.
 

1 opmerking:

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...