Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

4 mei 2012

Hemelse spinazietaart met feta

Update september 2012
Hiermee doe ik mee aan het foodblogevent van september


Mijn eerste "echte" kookboek dat ik ooit kocht was dat van Jamie Oliver "The Naked Chef". Op dat moment wist ik nog niet dat dit het eerste van velen zou zijn. 
Ik blijf nog steeds fan van Jamie.

Onderstaand licht aangepast receptje komt het het 30 minuten kookboek.
Echt weer eentje van weinig moeite, veel smaak! Zoals we dat graag hebben. En veggie, maar ook de carnivoren moeten dit niet uit de weg gaan!

Wat heb je nodig?

100gr pijnboompitten
5 eieren
300 gr fetakaas (een pakje is iets minder, dus je kan je tot 1 pakje beperken)
50 gr geraspte kaas (ik gebruikte emental)
gedroogde oregano
1 citroen (rasp van)
400 gr spinazie (mag wat meer zijn, daar zal je niet van merken)
filodeeg (in koelvak bij Colruyt, of diepvries van Delhaize zeker te vinden)




Wat moet je doen?

Warm de oven voor op 200°C.

Rooster de pijnboompitten.
Gebruik de zelfde pan om de spinazie in te laten slinken. Laat nadien uitlekken.

Leg een vel filodeeg op het aanrecht en strijk hier wat olijfolie op uit.
Leg het volgende erop (gekruist) , en strijk hier weer wat olie op.
Leg dan het 3de vel erop (weer wat gekruist).

Doe dit alles in een taartvorm.

Klop de eieren en doe de feta erbij, samen met de pijnboompitten, oregano, rasp van de citroen en de  geraspte kaas. Doe de uitgelekte spinazie erbij.

Giet het mengsel in de taartvorm met het filodeeg in.
Plooi het deeg er een beetje over.

Zet in de overn: ongeveer 18 tot 20 minuutjes.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...