Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

6 mei 2012

Chocomousse met alpro soya



Anything is good if it’s made of chocolate


Nu zullen jullie denken: ja maar, mijn recept is het beste van allemaal.
Dus waarom dit berichtje?
Dat is omdat ik de Alpro Soya opklopbaar heb uitgetest.
Ik probeer al zoveel mogelijk soya room te gebruiken, maar tot hiertoe bestond er geen variant die opklopbaar was.
Daar is nu dus verandering in gekomen.

Je merkt al meteen dat hij dikker is dan de gewone soya room. En het opkloppen is zo gebeurd!
Hij smaakt ook iets zoetig, en is iets  steviger dan gewone room. Maar ik ga hem zeker nog gebruiken!

Wat heb je nodig?

180gr bittere chocolade (puur)
4 eiwitten
80gr fijne witte suiker
2 dl verse room
klontje boter (eventueel)

Wat moet je doen?
De chocolade laten smelten au bain-marie. (of in de microgolf)
(eventueel hier de boter bijvoegen)
De room opkloppen.
De eiwitten met de suiker opkloppen.
Lepel de helft van de room door de chocolade, dan de eiwitten
en de rest van de room.
Laat een paar uur rusten in de ijskast.





3 opmerkingen:

  1. En is het ook lekker, of zit er toch een smaakje aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mousse smaakt zoals anders hoor. Ik heb nu geen vergelijkende studie kunnen doen, maar hij was alleszins dus leker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg lekker uit !!!!
    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...