Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

17 maart 2016

Pasta met spruitjes, spek, champignons en feta

Het zal jullie niet verbazen, maar als kind lustte ik totaal geen spruitjes... ik zal zeker geen uitzondering zijn. Maar mijn ouders waren streng, en ik moest altijd zeker een paar spruitjes eten. Hoe deed ik dat: met enorm veel mosterd, zodat mijn neus zodanig werd geprikkeld dat ik niets meer van de spruiten proefde.

Het zal jullie misschien dus nu wel verbazen, dat ik intussen wel spruiten lust, en ze zowat in alles zou toevoegen.
Eigenlijk is dit een vrij klassieke combinatie, maar dan met een twist. Spruiten en spek passen perfect bij elkaar, net zoals pasta en spek met champignons. Een perfecte eigenzinnig twist dus.




Wat heb je nodig?
250 g pasta (tagliatelli, spaghetti, farfalle,...) 
125 g bacon 
250 g champignons in schijfjes
250 g spruitjes, dun gesneden
1 el boter of olijfolie (of kokosolie, ...) 
125 ml room
een beetje feta of geitenkaas (naar smaak)
zout en peper

Wat moet je doen?

Kook de pasta gaar volgens de aanwijzing op verpakking.
Terwijl de pasta aan het koken is, kan je de bacon krokant bakken. Haal de bacon uit de pan en hou apart. 
Bak vervolgens de champignon gaar en schep ze ook uit de pan.
Doe nu boter (of olie) in de pan en bak ook de spruitjes gaar. (dit heeft wel wat tijd nodig, 5 tot 7 minuten, naargelang hoe fijn ze zijn gesneden).
Giet intussen de pasta af, maar hou een beetje kookvocht bij. Doe de pasta bij in de pan met de spruitjes, de bacon, champignons en room. Als het een beetje droog is, doe je er nog wat van het kookvocht bij. Meng alles goed.

Kruid voldoende af met peper en eventueel nog wat zout (maar let op met het zout, want de feta is ook al heel zout)

Werk af met verkruimelde feta. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...