Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

13 september 2014

Hamburger "caprese"

Hamburgers: tegenwoordig zijn de "gourmet"burgers volop trendy en heb je stijlvolle restaurants die zich hier duidelijk in profileren.  Dus nee dan heb ik het niet over Mc Donalds of Quick maar zoals Burgerij, of Ellis Gourmet
En ja ik ben ook fan. Goede basisingrediënten zijn hier wel een must.

Bij een hamburger hoort ook niet altijd een broodje. En zeker geen klef sponsachtig broodje! Nee varieer hier ook mee, en maak ze nog liefst zelf. Als dat niet mogelijk is, neem dan eens een klein ciabatta broodje... perfect.  Ik heb er gebakken aardappelen bij geserveerd. Heerlijk.


Wat heb je nodig?
4 personen
400 a 500 gr boerengehakt van goede kwaliteit (dit is al goed gekruid)
1 à 2 bolletjes mozarella
tomaat
losgeklopt ei
paneermeel of panko
een beetje bloem met kruiding (Italiaans, gewoon wat peper en zout, naar eigen smaak)
salade mengeling
pesto

Wat moet je doen?

Snij de helft van de mozarella in blokjes, de rest in schijfjes.
Voel aan het gehakt. Is het te vochtig, te droog om er hamburgers van te maken? Voeg er wat ei of paneermeel aan toe. Vorm 4 hamburgers, maak een putje in het midden, doe een blokje mozarella erin, en maak het terug toe. Zet opzij.

Snij de tomaat in schijfjes: wentel ze even in bloem, losgeklopt ei en paneermeel of panko.

Bak de hamburgers, en de tomaatjes.

Leg een hamburger op de salade, daarop een schijfje tomaat, een schijfje mozarella en een lepeltje pesto.
Heb je er nog graag een stukje pancetta bij, doe gerust.


1 opmerking:

  1. Ziet er heerlijk uit!! Ga ik ook eens proberen en ja, ik ben ook fan van de burgerij en ellis! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...