Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

22 november 2013

Bierbroodjes van Gordon Ramsey

Zelfs de grootste bak- en kookkluns kan deze broodjes maken!
Ze ogen nog leuk ook en zijn snel klaar: in 40 minuten heb je deze broodjes op tafel.
Ideaal bij een bord lekkere soep, of een salade.

Je moet enkel mengen, in vorm doen, bakken, en opeten. Volgens de informatie kon je er 8 broodjes van maken, ik had er 5.


Wat heb je nodig

175 gr zelfrijzende bloem
75 gr volkoren zelfrijzende bloem (ik heb volkoren broodmix gebruikt)
flesje bier naar keuze :  min 250 ml
1/2 el grof zeezout
2 el melk

Wat moet je doen?
Verwarm de oven voor op 180 °C.
Vet 8 vormpjes in van 4,5x7,5x3cm, en bebloem ze.

Meng de bloem met het zout in een kom, en voeg het bier erbij. Ik had iets meer nodig dan 250 ml, maar dit zal wellicht door mijn volkoren broodmix geweest zijn.
Het deeg moet eerder een vloeiend "cake" deeg zijn.

Verdeel het deeg over de vormpjes. (3/4 vol)
Bak ze 30 minuten.
Strijk er de melk over en bestuif ze met wat bloem. Zet ze terug in de oven voor 5 minuten.

Hier geld hetzelfde als bij een cake: als de cakepin er droog uit komt is het brood gaar.
Haal ze uit de vormpjes, en laat ze afkoelen op een rooster.

bron: Gordon Ramsey's Ultimate Home Cooking




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...