Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

6 maart 2013

Pommes Duchesse

Er zijn wat etentjes geweest, en tractaties die moesten gebeuren, daarom dat het bloggen wat op de achtergrond was geraakt.

Tijdens één van de etentjes heb ik superheerlijke Skrei klaargemaakt met een paprikasaus. Dat recept volgt ook zeker nog. Maar ook belangrijk is steeds: wat eten we daar nu bij. Dit keer had ik nog eens gekozen voor de Pommes Duchesse. Helemaal niet moeilijk, en het staat zo leuk op je bord!


Wat heb je nodig? (40 stuks)

1 kg aardappelen (geschild en in grove stukken)
3 eidooiers
100 g gesmolten boter

Wat moet je doen?

Verwarm de overn voor op 180 °. Vet twee bakplaten in en bekleed ze met bakpapier. Ik heb een silicone bakmat gebruikt ... heel handig.
Kook of stoom de aardappelen gaar. Giet ze af en pureer in een grote kom de aardappelen met de dooiers en de boter.

Schep het mengsel in een spuitzak met een mondstuk van 1 cm. Spuit dan toefjes van ongeveer 3 cm op de bakplaten.

Bak de Pommes Duchesse ongeveer 30 minuten of tot ze licht gekleurd zijn.





Tips and tricks:

Je kan me de dooiers er ook wat gerapste kaas doorkloppen.
Je kan de aardappelen ongeveer 3 uur vooraf spuiten en dan afbakken. (bewaar ze afgedekt in de koelkast)

Bron: Aardappelen, verrassend veelzijdig ISBN 90 5843 791-4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...