Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

18 maart 2013

Liebster blog award

Olala, wat een verrassing. Krijg ik ineens een berichtje van Sim(one) van Simkookt, dat ik ben genomineerd voor deze award.
Oke, we gaan er niet flauw overdoen: iedereen krijgt graag eens een schouderklopje. En eigenlijk is deze award toch wel een aanmoediging om verder te doen, en beter te doen.


Er zijn wel enkele vragen die de genomineerde moet beantwoorden.

1) Wat lust je absoluut niet?

Een gemakkelijke: anijs! Vroeger mocht ik ook geen venkel, maar daar ben ik intussen overgegroeid, al heb ik nog steeds even moeite als ik hem moet snijden... inderdaad de anijsgeur! Dus voor mij geen Picon als aperitief.

2) Heb je een levensmotto en zo ja, hoe luidt deze?

Een heel belangrijk principe: blijf jezelf trouw en zie jezelf graag.  


3) Wat is het mooiste - op culinair gebied – dat je tot nu toe is overkomen?
Goh, dat is toch wel een moeilijke.
Het compliment dat mijn rijsttaart beter is dan bij de bakker, is volgens mij al een geweldige prestatie.
En verder dat ik mijn recepten en gerechten kan delen zodat iedereen er van kan genieten.

4) Heb je een droom die je verwezenlijkt wil zien en zo ja, waaruit bestaat die droom?

Dromen zijn mooi om te hebben.

Een leuk huis in Spanje op het platteland, met voldoende land aan, met olijfbomen...

Als het om het culinaire gaat: een perfecte keuken. Een mooi wooneiland, stoomoven,
... en als het er nog bij kan, een mooie buitenkeuken.

Misschien zijn beide wel te combineren... ooit.
.

5) Als je een dag geen tijd hebt om te koken, wat eet je dan?
Gelukkig zijn er dan de dagen dat we veel tijd hadden, en om een voorraad in te slaan in de vriezer. Er zit meestal wel een lekker soepje in. Smaakt altijd met een lekker stuk brood.



En dan nu mijn genomineerde:

Annelore = Tallore

Als je inspiratie zoekt voor een Meet Free Monday of Donderdag Veggiedag... neem dan hier eens een kijkje. Annelore woont samen met een VV (vleesetende vriend)
Vandaar dat je er af en toe ook een receptje vindt met veggie en meaty variant.

Maar probeer toch maar eens de veggie versies...

Iris van De keukenverhalen van Iris.

"Mijn interesse is zeer uiteenlopend, van exotische curry's en mediterrane gerechten tot aan de Hollandse klassiekers als hangop en pastinaaksoep"
In de loop der jaren is mijn collectie kookboeken dan ook aardig uitgebreid, maar er is uiteraard ruimte voor meer.

En...wij mogen daarvan meegenieten.

Martine van Duizenden1dag

Martine werkt op een zorgboerderij met grote moestuin; gek op vriend Maarten, grote supermarkten in het buitenland, kookboeken, koken en bakken, kamperen, kletsen,lezen, films en series, lekker eten, zon, reizen, nieuwe plaatsen ontdekken, markten, leuke reacties op mijn blog:-) .....
 
De blog van Martine, ook nog maar recent ontdekt ... zeker de moeite om te volgen

 Zo, en nu is het aan jullie:


1) Wat lust je absoluut niet?
2) Heb je een levensmotto en zo ja, hoe luidt deze?3) Wat is het mooiste - op culinair gebied – dat je tot nu toe is overkomen?4) Heb je een droom die je verwezenlijkt wil zien en zo ja, waaruit bestaat die droom?5) Als je een dag geen tijd hebt om te koken, wat eet je dan?



2 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor de nominatie Anke! Ik heb inmiddels een post geplaatst op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. and the nominees are.. neem eens een kijkje op m'n blog! dankjewel voor de nominatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...