Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

15 februari 2013

Foodswap Valentijn (1) : Pancake mix

Het is even stil geweest op mijn blog, maar dat wil niet zeggen dat we niet gekookt, gebakken of crreatief zijn bezig geweest... integendeel zelfs.
Het was namelijk weer zover: een Foodswap uitdaging. Dit keer met als rode draad, een Valentijnsontbijt.
De vorige keer vond ik zo leuk, dat ik er niet lang heb over rmoeten nadenken om terug mee te doen.

Eerste werk ideeën verzamelen en dan het moeilijkste deel: een keuze maken!

Een van de opdrachten was om een mix te maken voor een ontbijtproduct. Daar moest ik niet erg lang over nadenken. Het is namelijk de pancake mix geworden van Nigella Lawson.

Uiteraard werd dit voor de gelegendheid mooi verpakt...




Wat heb je nodig?

600 gram bloem
3 el bakpoeder
2 tl  bicarbonaat (of soda )
1 tl zout
40 gram suiker

Alles mengen en dit kan je tot gebruik bewaren in een afgesloten pot.

Wat moet je doen?
(voor 15 pancakes van ongeveer 8 cm)

Meng 150 gr pancake mix met
1 ei
250 ml halfvolle of volle melk en
1 el gesmolten boter of olie

Verwarm een (koeken)pan (geen olie of boter nodig).  Doe 1,5 tot 2 el van het deeg in de pan. Als er bovenaan bellettjes ontstaan omdraaien.
Bak ze een beide zijde goudbruin. (ongeveer 1 minuut per kant)

Hoe eenvoudig is dat!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...