Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

9 januari 2014

Linguine met pompoen en rucola

Pasta, feta en pompoen.... ja dit is gewoon een onklopbare combinatie. (zie pastarol)  Doe er nog wat rucola bij, olijven en een drupje pompoenpitolie, en dit is een feestmaaltijd!  En nog een  voordeel, het is makkelijk en snel klaar.
In het origineel recept staat er 500-700 gr pompoen, ik doe gewoon een kleine butternut er helemaal in.
En ik zou zeker die pompoenpitolie in huis halen: dat is toch zo net dat ietsje extra...

Linguine met pompoen en rucola
Eigen foto volgt zo snel mogelijk


Wat heb je nodig?
4 personen 

400 g linguine (of andere pasta)
50 g olijven, zwarte (ontpit)1
1 kleine butternut pompoen (geschild)
100 g rucola
1 el poedersuiker
100 g geitenkaas (ik gebruik feta)
2 el pompoenpitolie (facultatief - maar geeft net dat ietsje meer smaak!)
2 el olijfolie
peper
zout

Wat moet je doen?

Verwarm de oven voor op 200 °C.
Snij de pompoen in blokjes (niet te klein) en leg ze in een ovenschaal.
Bekleed een bakplaat met bakpapier 


Meng de poedersuiker met een snuifje zout en bestrooi er de pompoen mee. Besprenkel met olijfolie en zet 15 à 20 minuten in de oven, of tot de pompoen goudbruin is.
Kook de pasta volgens de aanwijzingen. Giet af en meng met de pompoen, rucola, olijven en kaas. 
Breng op smaak met peper en zout. Werk eventueel af met pompoenpitolie.





Bron: bij mij is dit het boekje Budget -koken , maar ik heb het ook teruggevonden op de website van Libelle Lekker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...