Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

17 juli 2011

Noedelroerbak met gehakt en groenten

Een paar weken geleden was het een outletshopping van Demeyere.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mij een wok van Greenpan aan te schaffen. Geweldig gerief vind ik die pannen van Greenpan.

En dus moest er zo nodig eens gewokt worden.
Het is juli, en ik heb de gewoonte om telkens de vorige edities van de Delicious van de betrokken maand er eens bij te nemen. En zie hier, eentje uit Delicious van juli 2009.

Nodig (2 personen)

125 gr eiernoedels
400gr gehakt (varkens/runds)
Groenten (“ groot vergiet “vol):  vb courgette, warmoes, broccoli, enz.
Je moet zelf wat zien qua hoeveelheid, in recept stond 2 bosjes broccolini, en dit was voor 4 personen.
Heb je graag heel veel groenten, laat je dan niet tegenhouden!

Saus
40ml sojasaus (ik heb zoete gebruikt = dikke)
40 ml oestersaus
1 el ketchup
1 teen geperste look
½ el geraspte gember
1 el rijstazijn

Werkwijze


Kook de noedels gaar volgens de aanwijzing op de verpakking.
Giet af en laat uitlekken.

Meng intussen de sauzen in een kom met knoflook, gember en azijn.

Indien je broccoli gebruikt, eerst koken!

Verwarm de wok (gebruik arachideolie).

Gehakt rul bakken in wok, en er uithalen.
Bij warmoes, lang laten wokken, iets nadien de courgette erbij doen, tot alles zacht is geworden.
(je kan warmoes natuurlijk eerst apart koken, maar waarom in dit geval een extra pot vuilmaken)

Nadien gehakt, noedels en saus bij elkaar voegen en nog even laten doorwarmen.

(  gebaseerd op recept uit Delicious juli 2009)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...