Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

9 februari 2011

Knapperige kipstukjes van "den Bill"

Met "den Bill" refereer ik naar Bill Granger, waarvan ik toch ook alweer 3 boeken heb.
Oke, vergeet even de "tandpastasmile", en concentreer je op de gerechten en de recepten.
Eenvoudig, snel, en heerlijk.

Dit onderstaande recept komt niet uit één van de kookboeken die ik heb, maar uit een "Delicious", ik heb er niet bijgeschreven van welk jaar en maand, maar het staat op pagina 130, mocht dit een hulp zijn.

Nodig

500gr kipfilet in hapklare stukjes
60 ml sojasaus
2,5 el sake (ik gebruikte mirin)
1 geperst knoflookteentje
75 gr maïsmeel (ik had enkel aardappelzetmeel in huis, werkte evengoed)
35 gr bloem
Neutrale olie om te frituren

Voor erbij: rijst en een frisse groene salade
Extra sausje: gelijke delen sojasaus en zoete chilisaus

Werkwijze


Meng de kip in een kom met de sojasaus, sake (of mirin) en knoflook en laat marineren in de koelkast. (min. 30 minuten).

Meng hetmaïsmeel en de bloem in een grote kom. Schud de marinade van de stukjes kip en haal ze door het bloemmengsel.

Verhit 3-4 cm olie in een wok op hoog vuur tot het walmt en bak de kip in delen krokant. (ong 4 minuten)

Serveer direct, samen met de rijst, het dipsausje en de rijst.

(de kipstukjes kan je uiteraard ook als warm hapje serveren )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...