Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

8 maart 2012

Kokosrotsjes van Sofie Dumont

Een tijdje geleden maakte ik kokosrotsjes volgens het recept van Sofie Dumont. En dat is mij goed bevallen. Op dat moment geen foto genomen, dus gebruik ik voorlopig even de foto van Goe Gebakken zelf, tot ik nog eens zelf de gelegenheid heb.


Foto Goe gebakken
Wat heb je nodig?

Slechts 4 ingrediënten:

220 gr geraspte kokos
10 gr bloem
200 ml eiwit
180 gr suiker

Wat moet je doen?

Eigenlijk alles mengen:

Voeg de bloem en de geraspte kokos samen.
Giet het eiwit in een steelpan, voeg de suiker er al roerend bij en warm het mengsel lichtjes en roerend op op een vuur tot max 50°.
Verwarm de oven voor op 200°.
Voeg het kokos-bloem-mengsel al roerend bij het opgewarmd eiwit.
Meng tot je een homogene massa bekomt.
Vul een spuitzak met het deeg en spuit rotsjes op een bakplaat met bakpapier.
Laat 8 à 10 minuten bakken in de oven.

Smakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...